S obzirom da smo protekli vikend, rekao bih vrlo uspješno, okončali ovogodišnje izdanje XC lige, red je napisati i nekoliko riječi o svemu što smo napravili ove godine. Odradili smo 5 taskova, od toga 2 komada na Triblju, jedan na Japu i još dva u Zagorju (Ivka + Ravna Gora). Prvi task je održan 6.5. na Triblju, uz korektnu prognozu i još korektnija očekivanja. Iako je prvotni plan bio ići na RG, od toga smo odustali zbog tek zasađene trave na startu, te se u zadnji čas prebacili u Primorje. Složili smo task koji smo smatrali izazovnim, no svakako izvedivim. Dan je krenuo odlično, lijepi i funkcionalni stupovi s bazama na cca 1100-1200. Nije puno, no za Tribalj i više nego dovoljno. Međutim, nedugo nakon otvaranja zračnog starta sve se pogasilo te smo na putu prema predzadnjoj točki kod Bribira masovno pocurili, što u Novi, što na kamenjar, što na cestu. Precizno slijetanje par excellence. Task su završili Danel Krušelj i Josip Stepanić, ponajviše primjenom magareće upornosti i japanske discipline u vrtnji negativnih nula.
Drugi task je održan 18.6., na RG, zanimljivo postavljen i završiv, no nikako ne i lagan. Odlični uvjeti za letenje, dobre visine i nekoliko niskih spašavanja. Task smo završili Daniel i moja malenkost kao prvi i drugi, a nakon nekog vremena nam se pridružio i Barni koji je prethodno upalio grinding mode. Ugodno iznenađenje nam je priuštila Anamarija Lovrec koja je, iako zadnja, bila jedna od rijetkih koji su ušli u cilj, i to s B gliderom!
Za treći task 2.7. preselili smo se na Jap, i isti održali u sklopu ovogodišnjeg Parajapetića. Znate već, puno ekipe, ugodno društvo, odlično gostoprimstvo Ivice i ZK Parafreeka, ali i dobro letenje. E, ovaj task je bio tricky, iako ne preambiciozno postavljen, s obzirom na uvjete taj dan. Trku su završila samo dva pilota, Daniel i Valentino Katić. To je trebalo znati. Međutim, s obzirom na to da smo na Japu vrlo rigidno ograničeni najvećom dopuštenom visinom, te da je jedan pilot istu nenamjerno prekršio za siću metara, na kraju se bodovao samo jedan pilot u goalu.
Četvrti task održali smo tek 9.9., nakon ljetnih odmora, i to ni manje ni više na Ivki. U pravilu ovo doba godine u Zagorju ne daje epohalne uvjete za XC, no ta subota nas je sve iznenadila. Prognostički modeli davali su skromne visine, vjetar na startu je bio slab do nikakav, a nakon otvaranja starta smo se natjecali u odgađanju polijetanja, suprotno uvriježenoj praksi XC pilota. Dan je krenuo slabašno no nad grebenom Ivke smo uz dosta truda uspijevali dohvatiti preko 1400. Međutim, oko 2 sata sve se promijenilo, ponajviše ispod baza na pola puta do RG ali i na samom njezinom grebenu. Kad je krenulo, nije išlo dolje. Wow do i preko 1800 bez *bemti. Iznenađenje godine, meni osobno jedan od najdražih letova ove sezone. Na ovom tasku nam se konačno pridružio i Damir Habek, koji je ujedno i prvi ušao u cilj.
Zadnji, peti task, održali smo na Triblju, 7.10. Kalendar natjecanja i lokalna pravila lige nam nalažu da natjecanje trebamo okončati do kraja listopada. Rujan na Triblju je bio slab, te smo zbog toga ali i drugih ograničenja dočekali drugi vikend u mjesecu. Dugoročna prognoza nije davala taskabilne uvjete sljedećih vikenda, te smo se nakon dosta razmišljanja i oklijevanja krajem tjedna odlučili održati trku upravo tu subotu (hvala Toniju Lovrecu na podršci!). Isti dan je održano i DP u preciznom slijetanju. Iako naša odluka nije bila laka, bila je utemeljena a na kraju se pokazala ispravnom. Samo dva pilota naše XC lige planirala su nastupiti na DP, te je odluka o održavanju donesena imajući u vidu tu okolnost, ali i činjenicu da je velika većina tekmovalaca jednoglasnom odlukom podržala namjeru organizatora. Odluka se pokazala ispravnom jer kad sad gledamo nadolazeći vikend, vidimo da nam dolazi potop, tako da je pitanje bi li i što bilo od tog zadnjeg taska. Skupilo nas se puno, vrijeme je bilo odlično, i iako smo u početku bili skeptični hoće li greben držati, izostanak visoke naoblake nas je demantirao te je termika, iako do max cca 900m, tvrdoglavo držala unatoč izostanku izraženog grebenskog vjetra. Manje više svi u cilju, sreća na najjače. Goal beer. Kreće fešta, Antun nam je logistika, izbornik Mario preuzima ulogu chefa za roštiljem koji nam je osigurao Barni. Ja se zajedno sa scorerom borim da dobijemo konačne rezultate (ne samo za zadnji task, već i za cijelu ligu). Do 19.30 smo to zgotovili, i odradili dodjelu odličja. Super smo se zabavili, ničega nam nije falilo. Pridružilo nam se i dosta ljudi koji se nisu tekmali na ligi, i drago nam je zbog toga. Tu su bili i naši domaćini, Flumenovci iz Rijeke. Maslina nam je osigurao odličan prostor (hvala puno na logističkoj potpori tijekom cijele godine!). Moram zahvaliti i Antunu koji je gotovo cijelu sezonu davao logističku podršku, Barniju na pomoći u pripremi fešte, Dančiju na pomoći u obradi bodova, Toniju Buljanu, Toniju Lovrecu i Damiru Habeku na pomoći pri procjeni prognoze i slaganju taskova, Mariji Gradečak na osmišljavanju novog vizuala, Anamariji za top angažman i rasturanje u letenju, kao i svima drugima koji su se došli tekmati s nama! Ako sam nekoga zaboravio, nemojte mi zamjeriti. Nadam se da ćemo i sljedeće godine imati sličan format u kojemu završnu feštu i dodjelu odrađujemo odmah nakon zadnjeg taska, ali i da će nam se pridružiti još pilota, pogotovo novih.
p.s. skrenuta mi je pažnja na to da dosta „friških“ pilota ima želju no oklijeva pridružiti nam se u našoj ligi, prvenstveno zato što smatraju da možda nisu još spremni za sudjelovanje na XC trkama. E pa nemojte oklijevati i pridružite nam se. Ova liga je je izvorno osmišljena upravo da privuče nove pilote u voljenu nam disciplinu te da im pruži okruženje u kojemu bez pritiska mogu naučiti, kako utrkivati se, tako i letjeti XC općenito. Trudimo se na svakom briefingu objasniti vremenske uvjete odnosno meteorološki aspekt pojedinog taska, zašto smo utrku postavili tako kako jesmo te taktiku pojedinog leta. Ima nas iskusnih, ali i onih s malo ili gotovo bez iskustva. No ima nas dovoljno da vam pružimo svu pomoć i podršku u svladavanju prvih koraka u XC-u. Uz nas ćete naučiti sve o trkama općenito, gledati prognozu, osmišljavati taktiku pristupa određenom tasku, koristiti instrumente (uključujući i aplikacije koje se koriste a mobu) i još puno toga. Svaka utrka se slaže sa većim cilindrima za niže klase glidera, kako bismo osigurali što izjednačenije uvjete svakom od pilota. Zato nam se pridružite, jer novi piloti su bitan dio ove naše priče, a mi iskusniji smo tu da održavamo formu, pomažemo vama, i ponekad se ogledamo jedan protiv drugog
.