»

PG linkovi

Vrijeme/prognoze (forum)

Vrijeme/prognoze

Logo
Sada je: pon 30 sij, 2023 0:08.

Time zone: Europe/Zagreb




Započni novu temu Odgovori  [ 2 post(ov)a ] 
Autor/ica Poruka
 Naslov: Cijene opreme kroz godine
PostPostano: pon 31 sij, 2022 21:34 
Offline     DHV 2
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 17:40
Postovi: 253 [ Pogledaj ]
Lokacija: V.Gorica
Dao Palac gore: : 470 / Palac dolje: : 2
Dobio Palac gore: : 594 / Palac dolje: : 2
Pozdrav svima.

Da li cijene opreme drastično rastu ili je to djelom i naša percepcija jer zapravo sve poskupljuje? Kakva su vaša razmišljanja? Možda, kad malo proučimo brojeve i nije tako strašno. Veći je problem čini mi se naša platežna moć. Kao primjer sam izvukao cijene Epsilona (znamo da je Advance u gornjem cijenovnom rangu) od 2002-2022. Preporučena cijena za 2022 je oko 4000 eura pa možemo tako ostaviti radi jednostavnije računice jer je izvor navedenih cijena Para2000 koji više nije aktualan ali su podaci do 2016 dostupni (https://para2000.p-h.click/wings/index.html).

Znamo da su na Hr tržištu cijene kod svih zastupnika zapravo znatno niže.

Poskupljenje konkretnog krila u 20 godina je 30% ( u eurićima 2800-4000). Da li je to toliko drastično stavit ću u usporedbu automobil klase Golf koji je poskupio 63%. Namjerno kao primjer navodim auto koji gotovo svaki pilot ima, znamo koliko košta u startu pa održavanje, benga i sve ostalo. Primer auta je kako bi imali usporedbu s nečim realnim. Moje je mišljenje da je trošak odlazaka na letenje prilično veći od samog troška opreme. Da li se slažete? Vrijeme, prijevoz pa sve one knjige koje pročitamo nakon letenja sigurno nisu mali trošak.

Advance Epsilon 4,5,6,7,8,9 (prema Para2000):
2002 - 2800 €
2005 - 3000 €
2009 - 3200 €
2011 - 3400 €
2016 - 3650 €
2022 - 3950 €

Golf (automagazin):
2002 - 18 000 €
2020 - 30 000 €


E sad, koja je poanta ovog posta? Nikako ne mislim reći da je naša oprema jeftina jer definitivno nije. No, ako uzmemo u obzir da su većina pilota rekreativci koji lete do 50 sati godišnje realno je da lete krilo B klase koje im tim tempom traje 10 godina. Uz otvoreni sic s rezervom dolazimo do računice da se za cca 4500 eura po današnjim cijenama može letjeti 10 godina a to ispada 450 €/god. tj. 37,5 €/mjesečno. Da li je to toliko puno ili ne svatko neka ocijeni po sebi. Koliko se plaća rata kredita za auto?
Po meni se najveći rast cijena vidi na natjecateljskim sjedalima koja su za 10 god. poskupjela 100%. To je fakat poskupljenje.
Ako netko leti više, mijenja opremu češće, želi nove modele i sl....to će ga naravno koštati pa ova računica za njega možda nema smisla ali netko vozi i auto od 50 000 € pa ga samo veći servis košta kao frtalj opreme.

Stariji letači će se romatično prisjetiti vremena prije PDV-a kad su se krila nabavljala na razne načine pa su i cijene bile drugačije no to već dugo nije slučaj i oprema za Pg je postala kao i sve drugo na tržištu. Ono u što ovdje ne ulazim je propitivanje proizvođača koliko ga košta da napravi krilo kao što ni ne ulazim u propitivanje Zag. pivovare koliko ih košta 0,5 L Žuje u proizvodnji koju u bircu platim 15+ kn.

Moj savjet za sve koji nemaju za novo krilo a muči ih koliko dati za polovno. Formula za A i B krila je otprilike : Kolika je bila cijena novog - 10 €/satu leta - 150 €/godini starosti. Npr. Krilo staro 5 god sa 100 sati koje je koštalo 2500 € sad vrijedi max. 750 €. C, D i komp krila gube i više.



Lp

Badel



15 Palac gore: : _Kex_, ada, Boro, gburazer, hrvoje.vt, Laminar, Maslina, miha, pelin, Pikutić, profa, The Ozone Scraper, toni, vedran_zgela, Šokre    
Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Cijene opreme kroz godine
PostPostano: uto 01 vel, 2022 12:02 
Offline     DHV 2
Avatar

Član od: čet 29 srp, 2010 9:12
Postovi: 260 [ Pogledaj ]
Lokacija: Banja Luka
Dao Palac gore: : 102 / Palac dolje: : 0
Dobio Palac gore: : 52 / Palac dolje: : 3
badel je napisao/la:
Pozdrav svima.

Da li cijene opreme drastično rastu ili je to djelom i naša percepcija jer zapravo sve poskupljuje? Kakva su vaša razmišljanja? Možda, kad malo proučimo brojeve i nije tako strašno. Veći je problem čini mi se naša platežna moć. Kao primjer sam izvukao cijene Epsilona (znamo da je Advance u gornjem cijenovnom rangu) od 2002-2022. Preporučena cijena za 2022 je oko 4000 eura pa možemo tako ostaviti radi jednostavnije računice jer je izvor navedenih cijena Para2000 koji više nije aktualan ali su podaci do 2016 dostupni (https://para2000.p-h.click/wings/index.html).

Znamo da su na Hr tržištu cijene kod svih zastupnika zapravo znatno niže.

Poskupljenje konkretnog krila u 20 godina je 30% ( u eurićima 2800-4000). Da li je to toliko drastično stavit ću u usporedbu automobil klase Golf koji je poskupio 63%. Namjerno kao primjer navodim auto koji gotovo svaki pilot ima, znamo koliko košta u startu pa održavanje, benga i sve ostalo. Primer auta je kako bi imali usporedbu s nečim realnim. Moje je mišljenje da je trošak odlazaka na letenje prilično veći od samog troška opreme. Da li se slažete? Vrijeme, prijevoz pa sve one knjige koje pročitamo nakon letenja sigurno nisu mali trošak.

Advance Epsilon 4,5,6,7,8,9 (prema Para2000):
2002 - 2800 €
2005 - 3000 €
2009 - 3200 €
2011 - 3400 €
2016 - 3650 €
2022 - 3950 €

Golf (automagazin):
2002 - 18 000 €
2020 - 30 000 €


E sad, koja je poanta ovog posta? Nikako ne mislim reći da je naša oprema jeftina jer definitivno nije. No, ako uzmemo u obzir da su većina pilota rekreativci koji lete do 50 sati godišnje realno je da lete krilo B klase koje im tim tempom traje 10 godina. Uz otvoreni sic s rezervom dolazimo do računice da se za cca 4500 eura po današnjim cijenama može letjeti 10 godina a to ispada 450 €/god. tj. 37,5 €/mjesečno. Da li je to toliko puno ili ne svatko neka ocijeni po sebi. Koliko se plaća rata kredita za auto?
Po meni se najveći rast cijena vidi na natjecateljskim sjedalima koja su za 10 god. poskupjela 100%. To je fakat poskupljenje.
Ako netko leti više, mijenja opremu češće, želi nove modele i sl....to će ga naravno koštati pa ova računica za njega možda nema smisla ali netko vozi i auto od 50 000 € pa ga samo veći servis košta kao frtalj opreme.

Stariji letači će se romatično prisjetiti vremena prije PDV-a kad su se krila nabavljala na razne načine pa su i cijene bile drugačije no to već dugo nije slučaj i oprema za Pg je postala kao i sve drugo na tržištu. Ono u što ovdje ne ulazim je propitivanje proizvođača koliko ga košta da napravi krilo kao što ni ne ulazim u propitivanje Zag. pivovare koliko ih košta 0,5 L Žuje u proizvodnji koju u bircu platim 15+ kn.

Moj savjet za sve koji nemaju za novo krilo a muči ih koliko dati za polovno. Formula za A i B krila je otprilike : Kolika je bila cijena novog - 10 €/satu leta - 150 €/godini starosti. Npr. Krilo staro 5 god sa 100 sati koje je koštalo 2500 € sad vrijedi max. 750 €. C, D i komp krila gube i više.



Lp

Badel

Po meni problem je što (barem u Bosni) inflacija cijena nije pratila inflacija plate, već je bilo i smanjenja.

Što se tiče proizvodnje krila i cijena - istina je da neke modele krila komplikovanije sašiti, ali ako znam koliko ,,Fabriku-firmu,, košta taj glajder sa svim gdje uklučen RD, testovi, kanapi, platna itd. a kolika je ,,importer price,, jedino što mogu da zakljulčim da su tokom godina od ,,entuzijasta,, prešli u full blown kapitaliste.

Što se tiče siceva - posebno xc full comp modela istina je da npr 2008 vs 2022 godina povećanje je 105%. Sicevi jesu komplikovaniji, bolji, manje kvalitetni vrv kod svih (skontali i oni da se ne isplati praviti sic da traje 10000 sati), koriste se razni materijali, izmišljaju nepotrebne gluposti na sicevima kako bi opravdali povećanje cijene itd... bottomline je da pod pretpostavkom da znam koliko fabriku košta proizvodnja jednog sica, a koliko su stavili importer price - ista je situacija kao za krila.

Ovde u Bosni vezano za pg opremu najveći je problem jer nam plate od 2008 godine nisu išle gore, već nažalost dole (a cijene svega gore).

pozz svima i pardon ak smaram, imam evoxa (u kojeg sam se zaljubio na prvom letu) sa 3 leta i spava zimski san, a kod mene u BL pada snijeg-bljiuzga i depra me ubi...
Tino



8 Palac gore: : badel, Boro, hrvoje.vt, Mario T., pelin, Pikutić, profa, toni    
Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 2 post(ov)a ] 



Time zone: Europe/Zagreb


Online

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
HR (CRO) by Ančica Sečan
Page generated in 0.14108896255493 sec.