»

PG linkovi

Vrijeme/prognoze (forum)

Vrijeme/prognoze

Logo
Sada je: uto 20 svi, 2025 15:24.

Time zone: Europe/Zagreb [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 23 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1, 2
Autor/ica Poruka
 Naslov: Re: Pucanje špage...
PostPostano: ned 10 lis, 2010 9:40 
Offline     DHV 3
Avatar

Član od: uto 25 kol, 2009 8:35
Postovi: 2376 [ Pogledaj ]
Lokacija: Zagreb
Dao Palac gore: : 1495 / Palac dolje: : 13
Dobio Palac gore: : 5265 / Palac dolje: : 21
Prvo, Šteta odličan filim i bravo za trud uložen u njegovo montiranje. Vrlo zanimljiva tema za vuču odnosno šlep. O ovome se ne govori kod vuče na prvom susretu s vučom, već tek onda kad se dogodi idu rasprave. Zašto je tome tako? Zato što pucanje slabog člana ili špage nije posebno opasno i većina pilota instiktivno stabilizira krilo. Ali može biti opasno u neki prilikama (mala visina, blizina prepreke, neiskusan letač...). I trebalo bi na to upozoravati aktere u vuči, posebno početnike. Dao si mi za razmišljati.

Vuča je među nama. Letimo pomoću vuče još od 1997. kad su s njom započeli Igor Bugarinovski i Branko Kmezić u Zagrebu, Stjepan Krajina u Sl. Brodu te Zlatko Sačer i Jospi Tomac u Novskoj. Polako se vuča i regulirala. Nekima kao Brođanima, Osječanima i Virovitičanima je primarno polijetanje vučom, a kod nas se ona još ne svaća kao punovrijedno polijetanje onom s brda. U toku je dodatna zakonska regulacija kroz novi Pravilnik o parajderenju, koja će pomoći (nadam se) boljem poimanju i shvaćanju vuče. Smeta me kad se obezvrijeđuje vuča time stavom da je to lako. Je lako je i jednostavno, ali postoje neka pravila. Uostalom, cijelo parajedrenje je naizgled lako i jednostavno, ali može biti gadnih poslijedica. Nešto o tome u nastavku.

Drugo, kritika DON-u 10 (kako negativna postoji i pozitivna). Prvo negativna. Mislio sam to staviti pod neki tekst koji bi bio namjenjen DON-a, ali kako nitko već tjedan dana nije napisao slova o ovom iznimnom događaju u Hrvatskoj, jer radilo se o pravom sportskom aeromitingu, a od onih velikih državnih dijelilo ga je tek prelet migova i helikoptera HV-a i znatno, znatno skromiji budget! Jer bilo je tu na stotine parajedriličarskih letova i deseci zmajarskih, letovi malih sportskih zrakoplova, skokovi padobranaca te akrobatski program ultralake letjelice ĐG. Znam da ste se umorili ETO-vci od organizacije i šlepanja, ali netko je trebao smoći snage i rezimirati to. Ovo vam je mala kritika, a vi prosudite u kojem kontekstu.

Ono što vam stavljam na dušu, a načeto je u ovoj temi, to je dopuštanje da se na jednom velikom skupu, natjecanju s preko 60 prijavljenih pilota uopće dopušta polijetanje neiskusnih. Da, to vama ETO-vci ide na dušu. I nemate opravdanja za to! Zamislite da se na DP Hrvatsk u Istri red očima SIniše Trpuca na startu gura neki poletarac koji jedva zna dignuti krilo. Sinek bi mu odgrizao glavu. Obuka je nešto što spada u drugo vrijeme, a ne da se krade vrijeme natjecatelja i pilota, dok se istovremeno, zbog količine polijetanja, dovodi u pitanje sigurnost. Obuka mora biti u posebnom režimu i tempu, daleko od očiju brojne publike koja dodatno izaziva nervozu učenika, a da o posprdnim i neurotičnim komentarima na njihov račun niti ne govorim. Njihovim učiteljima je na dušu što su ih uopće doveli u takav položaj i što nisu odradili pripremnu obuku u vuči prije toga. Vremena je bilo, a ima nas koji to radimo dugi niz godina. Konkretno, moj dugogodišnji kolega i suradnik po istom poslu Ivica Knežević mogao je svoje učenike susresti s vitlom u Zagrebu u suradnji sa mnom ili Igorom Bugarinovskim. Ivičine učenike sam zapazio, mada vjerujem da je bilo i drugih neiskusnih. Međutim, to je neka druga tema.

Slijedeća kritika je tzv. "ispucavanje" na početku vuče. Zbilja, dragi moji ETO-vci, očito toga niste svjesni, ali ispucavate nas kao iz praćke. Osim što je neugodno, može biti i opasno, jer ne dopušta pilotu niti najmanju greškicu. Nema potrebe za time, jer imate jednu od najdužih vučnih staza kod nas. Velike visine se postižu i bez tog ispucavanja. Nakon prvog šlepa porazgovarao sam s mojim opeaterom Tonijem Krznarićem i u drugom smo se dogovorili te je sve bilo kao po špagi. Očito toga niste svjesni. Npr., osobno imam vrlo malo mogućnosti upravljati svojim krilom (mantra R10.2) u vuči, posebno pod jakom silom. Tandemi se razlikuju od singl krila, tandemi se dižu lako i pouzdano, a tandem piloti su iskusni i ispucavanje im odgovara. Singlovima sigurno ne, a o početnicima da ne pričam. Znam da izgarate od silne želje da budete što bolji domaćini i da odradite što više šlepa, ali ne na taj način. Da ima drugačijih primjera uvjerio sam se ovog proljeća u Virovitici gdje su operateri zbilja nježni na startu.

Nepokupljena trava, preljut ili premalo ljut čobanac, topla ili prehladna piva, nemoštovit DJ i sl. su stvari koje nisu vrijedne spomena, osim kod zadrtih čangrizavaca kao što je Rodrigo.

A sad malo suprotne kritike. ETO-vci, vi ste divni, srdačni i velikodušni. Ponudili ste letački spektakl u jednom od najvećih gradova Hrvatske, u prelijepom Osijeku. Još jedan vikend za pamćenje i to sve za malih 200 kunica. Čobanac i cuga u petak navečer, spavanje 2 dana u komfornom smještaju na aerodromu, pa doručak u subotu i večera istog dana, kvalitetnu i lijepu majicu te neograničeno šlepanje sva tri dana je više nego korektno. Kapa dolje. Kapa dolje i za operatere, osim ETO-vih koje sam maločas izgrdio, tu su i brojni drugi poput Joze i njegove brodske ekipe te Igora sa paranojičarima. Vama drage kolege šleperi nema niti jednu zamjerku (možda malu Igoru koji nije provjerio zupčasti remen na morotu vitla;-). Odgovorno i precizno šlepanje jedno za drugim i tako u nedogled 2 dana. Pohvala i ETO-vim operaterima za isto uz onu manju kritiku za ispucavanje. Zbilja ste se naradili u sva tri dana. I na kraju pohvala organizaciji cijelog letačkog dijela u kordinaciji brojih letova različitih letjelica, jer ne treba smetnuti s uma da su motorni zmajari cijelu subotu letili tandem panoramske letove, polijetali i slijetali svakih 15-ak minuta.

Ovakvi spektakli se rijetko događaju. Uživao sam. Hvala vam.

PS: svima koji žele naučiti nešto o vuči i naučiti polijetati pomoću vuče stojim na raspolaganju.

_________________
Take'Air



6 Palac gore: : gburazer, jerry, Mirko, Red Baron, Rodrigez, rudar    
Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Pucanje špage...
PostPostano: pon 11 lis, 2010 22:38 
Offline     DHV 1-2
Avatar

Član od: sub 26 pro, 2009 16:40
Postovi: 67 [ Pogledaj ]
Lokacija: SLAVONSKI BROD
Dao Palac gore: : 31 / Palac dolje: : 0
Dobio Palac gore: : 48 / Palac dolje: : 0
alo braćo svi ste upravu :ave:
da se rade otkačivači raznih izvedbi - rade. Moje osobno mišljenje je da operater procjeni kakav je otkačivač i tko ga koristi ( iskustvo pilota u šlepanju ). Susretao sam se sa svim i svačim ali najbitnije je da su svi odradili zadano. jedino bi apelirao na one manje iskusne ili one koji se prvi put susreću da koriste provjerene ( ima ih Vojo i još neki dileri kao i ja sam )

što se tiče otkačivanja usljed pucanja špage - upozoravam manite se priča po forumima da hvatate špagu i držite je pa je puštate kad mislite da je to najbolji trenutak - ovo čitaju i oni manje iskusni kao i totalno neiskusni
pokušaće to sami odraditi, desiće se sranje i eto ti belaja ( zapela mu špaga za ruku - opremu - komandu - ručicu rezerve i ko zna što sve ne - TA PRIČA OKO HVATANJA ŠPAGE OSTAJE U KRUGOVIMA TURBO ISKUSNIH PILOTA
znači nema priče učeniku ili početniku na vuči UHVATI - OTKAČI - NOSAJ - PUSTI

e da još jedno Boxu - nije bio lock-out ( svi znamo šta je to :respekt: )
da ja nisam popustio silu bio bi
sve je vodilo tomu - cura se jednostavno uplašila, krivo odradila sve osim samog dizanja krila - povlačenje komandi do guzova na maloj visini uz lagano odstupanje u ljevu stranu ( namještanje u sjedalu na maloj visini :O: :fool: ) i NAGLO puštanje ( u biti najveći problem) - usljed čega je njoj krilo od svih gluposti još i otišlo u ljevu stranu i da nebude lock-out ja popuštam silu no ona sljeće u klatnu ( nakon naglog puštanja komandi koje je prethodno držala kod guzova) a pošto je bila mala visina krilo nije imalo dovoljno prostora da odradi kako bi odradilo da je imala preko 30 m :beer:

a što se tiče ovlaštenja to treb prepustiti obučnim centrima koji budu imali ovlasti za to i kraj priče :O: :O

i samo još ovo operateri nebi smjeli napraviti više od 30 šlepa tokom cijelog dana i to sa pauzama od po pola sata i više a ne kao ja u Subotu preko 50 i to od toga više od 30 sa ljudima koji se prvi put susreću sa šlepom ili su je probali jednom tamo nekad davno -
bez pauze i gladan kao pas - greška organizatora što nije nahranio svinje operaterske a nemoš uteć jer ljudi u redu za šlep ko u priči
UPOZORENJE - smanjiti broj učesnika na maximalno 30 letača u službenoj konkurenciji a onda ako ima vremena odraditi i koju šlepu sa početnicima
sad si možete zamisliti kako je nama operaterima :fool: :O: :O: :fool:


pozdrav
.
.

_________________
www.ak-brod.hr



2 Palac gore: : jerry, Red Baron    
Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: Pucanje špage...
PostPostano: pon 29 stu, 2010 21:25 
Offline     DHV 2
Avatar

Član od: sri 14 lis, 2009 18:20
Postovi: 114 [ Pogledaj ]
Lokacija: Osijek
Dao Palac gore: : 191 / Palac dolje: : 0
Dobio Palac gore: : 85 / Palac dolje: : 2
Slazem se s Vama da je potrebno smanjiti broj ucesnika( takmicara) ali shvatite da nismo mi ti koji imaju petlje reci nekome ti nemoj doci!!!
Vrlo su to teske rijeci i pojedinac bi se mogao naljutiti.....
Nadamo se samo da slijedece godine idemo u proljece i da ce preleti biti glavni dio programa te ce se na taj nacin smanjiti broj pilota na aerodromu!!!!
Svaki prijedlog je prihvacen jer ste Vi ti koji ste nas svemu ucili ( Joza i Toni) i Vasa iskustva su golema!!!
Nazalost jos nismo napravili rezime dogadaja jer smo svi u nekim akcijama ali desit ce se i to...
Vama svima hvala na podrsci i prijedlozima te se nadam da sve vidimo dogodine!!!
Zivili


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 23 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1, 2



Time zone: Europe/Zagreb [LJV]


Online

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
HR (CRO) by Ančica Sečan
Page generated in 2.8504130840302 sec.